Prodloužený víkend v Krkonoších

29. září 2010 v 0:21 | JR |  Fotoreportáže
Ať už byl náš právě uplynulý prodloužený víkend jakkoliv upršený, myslím, že si zaslouží alespoň krátkou fototelegrafickou noticku.
Les Království - panorama
Přehrada Les Království - určitě nejhezčí u nás, z těch co jsem viděl, tak i na světě :-)

Nejen v zahraničí jsou rozličné přírodní a kulturně-historické zajímavosti, též ve staré vlasti je toho s dostatek k vidění. A jelikož jsem, považte, ještě nestanul na nejvyšší hoře naší země (a to ani za federace, ani nyní) bylo nutno takový nedostatek vlastenectví napravit. Není vhodnější příležitost, než státní svátek připadající na úterý.

pes pokladník
O svátcích zřejmě mají na parkovišti v Peci problém s personálem, takže musí zaskakovat kde kdo...

Na pondělí jsme si vzali dovolenou a už v pátek odpoledne jsme vyrazili směr severo-východo-východ do Pece pod Sněžkou, kde jsme měli zamluvené dvě noci v jedné horské chatě, abychom se pak na druhé dvě noci přemístili do hotelu ve Špindlu.

Privat Bergerová
ubytování v Privatu Bergerová bylo fajn, klidně jsme tam mohli být na celou dobu, ale měli jsme to naplánované jinak

Předpověď počasí nebyla dobrá a pro jednou se bohužel potvrdila ve vší své ukrutnosti. Opravdu, takhle hrozně nám nepršelo už ani nepamatuju. V sobotu se to ještě dalo, to bylo jenom pod mrakem, což se nám povedlo využít k jediné pěší tůře, kterou jsme zvládli.

Sněžka - cedule
Vrcholová cedule, mimochodem, Sněžka byl teprve druhý vrchol státu, který jsem vlastními (no dobře, lanovými) silami zdolal. První byl loni vrchol Maďarska - Kékes (o kterémžto provovýstupu jsem bohužel nezvládl na blogu napsat)

A to jsme ještě napřed došli jen k lanovce a nechali se na Sněžku vyvézt pěkně v sedě (až navrch), protože jsme čekali, že se počasí každou chvíli zhorší. Zpět jsme se pak vydali pěšky směrem na Luční boudu, Výrovku a přes Liščí Horu a Lyžarskou boudu na rozhlednu na Hnědém vrchu, odkud jsme opět lanovkou chtěli sjet dolů. Bohužel nám ji zastavili těsně před nosem a další měla jet až z půl hodiny, navíc stála stovku na osobu a tak jsme se vydali dolů pěkně po svých přímo po sjezdovce, čehož jsme pak celý zbytek dovolené hořce litovali, maje natažené všechny svaly na všech končetinách!

Sněžka - mohyla
Viditelnost na vrcholu byla přesně takováhle - na pět, maximálně šest kroků. No snad, to vyjde příště...

Sněžka - nová poštovna
Nová poštovna - fotka stojí za houby, ale alespoň vidíte, jak jsem dopadl - na čipu mám od opravy závěrky hnusné ťupky. Jelikož jsem to nechával (za drahý peníz) těsně před dovolenou čistit, mám v úmyslu to co nejdřív reklamovat, nedělám si ale iluze, že to nějak dobře dopadne (pro mou peněženku, teda)

cestou na Luční boudu
Cestou na Luční boudu jsme šli po takovéhle lávce přes rašeliniště.

Sněžka z povzdálí
Mrška, Sněžka se občas odkryla z mlžného hávu a my aspoň viděli, kde jsme vlastně byli.

Luční bouda
Luční bouda - nic extra, plno lidí (obecně, i přes nepřízeň počasí bylo všude hafo lidí), ale prodávali tam NAPROSTO FAMÓZNÍ EXTRA SUPER BÁJEČNÝ borůvkový koláč z vlastní pekárny!!!!! Byl tak dobrý, že ve mne zanechal asi největší a nejpozitivnější stopu z celé dovolené, včele všem doporučuji, nenechte se odradit nekřesťanskou cenou (křesťanství asi obecně schází na cenících všech krkonošských podniků), je to neuvěřitelná lahůdka!

Rozhledna na Hnědém Vrchu
Rozhledna na Hnědém vrchu  - kdybychom se tam bývali byli nebyli zdrželi, nemusela nám ujet lanovka a nemuseli jsme bývali jít dolů pěšky tím strašným svahem (mimochodem, bylo vidět, že tam jezdí i nějaké závody na kolech, jakože dolů přímo po sjezdovce, magoři...)

V sobotu večer jsme si ještě zašli na cestopisnou přednášku o Ekvádoru, Peru a Bolívii, kterou pořádali nějací pražští cestovatelé v penzionu Lesní pramen. Fotky byly moc pěkné, atmosféra vyloženě komorní, takže jsme po skončení ještě pěkně pokecali se cestovateli a ochutnali něco čaje z koky (moc dobrý mimochodem). Opět jsem se utvrdil v závěru, že další náš cíl bude (pokud se nezadaří jinak) Bolívie. Už jenom abych tam mohl přijet jak Butch Cassidy a Sundance Kid a říct: Bolívie! (něco jako Beroun!) :-)

To podstatné, tzv. "bolivijská scéna"  začíná kolem páté minuty

Od soboty večera už vlastně jenom pršelo a přešlo, resp. jak by řekl děda Komárek: chcalo a chcalo...

Neděli jsme si proto udělali autovýletní, napřed jsme zajeli k pevnosti Stachelberg, to byl docela překvapivý zážitek, je to obrovský komplex, hlavně v podzemí - dolů (a nahoru) vede přes dvě stě schodů, jsou tam rozsáhlé prostory a chodby, část naší historie, která vede k úvahám, co by bylo kdyby... ale nakonec bylo to všechno jinak a na mně rozhodně není to soudit. V každém případě je to zajímavé i pro nemilitaristicky naladěné zájemce.

Stachelberg
Když "bungr", tak pořádnej!

Stachelberg 3
Toto byl prosím hlavní vchod - docela obtížné, obzvláště, když jsem měl světlé kalhoty...

Stachelberg 4
Tento obrázek jsem viděl na nějakém letáku a fascinovalo mne to natolik, že jsme se tam vydali - prostě neuvěřitelné, do jaké hloubky to jde. A to jsme se divili, když jsme vcházeli, proč jsou všichni tak strašně udýchaní, když končí prohlídku... no, taky jsme museli i nahoru po svých!

Stachelberg 5

Štoly a různé spojovací chodby jsou uvnitř různě uzké, či široké, případně vysoké, takhle byla z těch užších, ale zase vyšších. Ovšem ve srovnání se slavonickým podzemím, kde jsme byli před pár týdny je tohle úplná highway!

Stachelpermoník
Není nad bezpečnost návštěvníků, nikdy nevíte, co vám kdy spadne na hlavu a když už se s ní živíte, je logické, že se na čas povznesete nad to, že vypadáte, jak přetloustlý Soptík

Stachelberg 6
Paní průvodkyně říkala, že tam makalo 1800 dělníků a že je sem museli dovézt ze Slovenska, z Moravy a Zakarpatské Rusi, kvůli utajení (místní obyvatelstvo byli vesměs všechno Němci)

Potom jsme si zajeli na hospital Kuks, omrkli sochy pana Brauna a prošli se zahradou, ale v tom dešti to prostě nebylo nic moc. Proto jsme i vynechali nedaleko ležící betlém vytesaný ve skalách, jednak jsem to polovina z nás už viděl, a druhak je dobré mít něco, proč se tam vrátit.

Kuks
Tento způsob dovolené, zdá se mi poněkud upršeným...

Kuks 2
Kuks - celkový pohled

hospoda U Prďoly
Kuks - Hospoda U Prďoly, nedávno o ní byla reportáž v TV, jestli jste to náhodou také neviděli. Je to klasická knajpa, která lidem přirostla k srdci a nechtějí si ji kvůli nějakým blbým dotacím od EU na opravu areálu nechat vzít.

Cestou do Špindlu jsme se zastavili na přehradě Les Království, ta je opravdu moc hezká, pravděpodobně v každém počasí. Člověk si říká, jaká je škoda, že se všechny "praktické" stavby nestaví tak trochu s nadhledem a smyslem pro potěchu oka.

Les Království
Trošku, jak z Disneylandu, co? Ne, mně se to fakt líbí.

Les Království 3

Pondělí bylo setrvale hnusně, že jsme málem ani nevylezli z hotelu, nebýt toho, že nás vyhnal hlad dolů do města. Trošku jsme se tam pocourali, zjistili jsme, že to tam vypadá už jako v cizině (info centra, obchodu se suvenýry, restaurace... a cokoliv obyčejného, jako třeba obchod s potravinami aby člověk hledal s průvodcem!)

Špindlerův Mlýn
A chčije a chčije... by samozřejmě má cnostná manželka nikdy neřekla, ale k téhle fotce se to nejlíp hodí

Večer jsme si pak ještě dopřáli hodinku v sauně a whirpoolce, abychom se taky trochu poměli po fyzické stránce a bylo to rozhodně příjemné. I špatné počasí má svá pozitiva.

Špindlerův Mlýn hotel
Jedna "poloburešovka" na závěr - auto, hotel... jen my chybíme, protože mi Gabča drží deštník nad objektivem.

Dneska (jejda, už včera!) jsme  už jen jeli domů se zastávkou u našich na dobrém obědě no a zítra zase vzhůru do rachoty! Ještěže to bude jen krátký týden, budu na něj potřebovat všechny síly, které jsem o dovolené nasbíral.

Přeji dobrou noc, či pěkný den, podle toho kdy poctíváte svou drahou pozorností tyto řádky.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.