Stezka v korunách stromů aneb šumavsko-bavorské intermezzo

13. března 2011 v 23:24 | JR |  Fotoreportáže
Tak honem ještě jeden blog, než umrznem za polárním kruhem. Samoslíbil jsem si, že napíšu o výletu, který jsme podnikli minulý víkend, resp. už předminulou sobotu a neděli. Výprava na Šumavu s K+J byla na programu už dlouho, původně to mělo být na běžkách, ale klimatické podmínky rozhodli jinak, ani jsme si lyže s sebou nemuseli balit. Na druhou stranu jsme však využili příležitosti k dlouho plánovaném výletu do Německa na Stezku v korunách stromů. A to je taková atrakce, že vám ji prostě musím doporučit.
Takto vypadá výhled z úplného vrcholku koruny vzrostlého jehličnanu.

Kdysi jsme o tom viděli reportáž v televizi a ta myšlenka nás nadchla. Považte, postavit stezku, která by vedla mezi vrcholky stromů! Nápad výborný, zpracování říšsky velkorysé - je tam bezbariérový přístup, široké chodníčky, až jsem měl pocit, že by se nahoru dalo vyjet autem (SMARTem určitě). Výhled shora je pak vskutku plných 360° neboť z povahy věci vám už nemohou překážet žádné stomy, když jste si vylezli až na jejich vrchol. Ostatně, nelépe to bude vidět z fotek.

Klec, nebo vajíčko připomínající stavba je vskutku pěkná ukázka architektury. Sice jsem si přitom říkal, kolik stromů na to asi padlo, ale budiž stromy jsou koneckonců na dřevo.

Cestou po stezce je několik stanovišť, kde si můžete vyzkoušet rádoby "adrenalinové" disciplíny, jako chození na laně, samozřejmě je pod tím pevná síť a spadnout můžete maximálně 10 cm. I tak je to ale sranda.

Cesta vzhůru je pak okázale široká, což je dobře, jinak by se tam asi tísnili davy, takhle jste měli pocit příjemné procházky, z které se pouze točila hlava jak to šlo pořád dokola a dokola.

Podle tohoto by mohli Led Zeppeli napsat pokračování své nejslavnější písně s názvem: "Wheelchair accessible way to heaven"

A jdete pořád dokola a dokola a..... až se vám z toho nutně zamotá šiška. Škoda, že se tam nesmí na kole, mohlo by to být zajímavý závod do vrchu.

Celé se to nachází hned za hranicemi, mezi Strážným a Železnou rudou, ovšem v Bavorsku. Jsou zde ale často dvojjazyčné nápisy (hlavně ty zakazovací) a třeba v informačním centru národního parku, jehož je to celé součástí měli i českou "Rangerku", která nám ochotně poradila co lze vidět ve druhé části parku za zvířata.
Hned vedle té stromové vycházky je totiž zoopark, nebo takové jakési šumavské safari, chcete-li, kde můžete ve velkých výbězích pozorovat různou faunu od zubrů, přes vlky, medvědy, vydru, divoká prasata, dokonce rysa (když máte štěstí) a tak dále. Fakt pěkné, pro nás to byla zábava na celý den, vřele doporučuji.

Procházka mezi stádem divokých prasat byla fakt zážitek. Vůbec se nebáli (to spíš my), bylo to jediné, kde jsme coby návštěvníci byli přímo uvnitř ohrady (u ostatních byli všude ploty), když teda nepočítám ptáky. Kdybych to stádo potkal v lese normálně, asi by se to neobešlo bez výměny spodního prádla...

Malé selátko bylo zvědavé, co to dělám a málem mi zafunělo objektiv :-)

To vydra zase vylezkla z vody dírou v ledu až teprv když se kolem nashromáždil dostatečným počet návštěvníků, pak si chvíli venku hrála a pak (jakoby to bylo běžné varietní vystoupení) zase sklouzla do vody a "mějte se!" byla pryč.

V celém parku je několik voliér, které jsou shora chráněny sítí, ale jsou dostatečně velké aby měli ptáci dost prostoru. U soviček byla jedna opravu na dosah ruky.

Zvířat bylo celkově spousta, bohužel jsem si nevzal teleobjektiv, takže fotky nic moc, měli jsme ale dalekohled (takže jsme třeba mohli v klidu sledovat vlky a chrápající medvědy), ten si určitě nezapomeňte vzít s sebou, bude se vám hodit.

Vstup na Stezku do korun stromů stojí 8 EUR, do zooparku je vstup zdarma, parkovné je 1 EUR/hod. Za to máte všude perfektní servis (záchody byly přesně v rozmezí, v kterém jsem je potřeboval, což věřte, je velmi četně). Opravdu povedené místo na rodinný výlet. S dětmi je to myslím si, i na opakovanou návštěvu zcela ideální, ovšem co já o tom vím, že?

Protože jsme poměrně dlouho do noci hráli osadníky a Citadelu, nevstávali jsme zrovna časně, takže v neděli jsme už toho moc nestihli. Byli jsme nejprve kdesi za Kašperkami u nějaké ohrady, kde chovají bizony, ti mě ale přišli nějací malí (v porovnání s těmi, co jsme viděli kdysi v Yellowstone) a pak jsme si udělali výšlap na Rozhlednu na Sedle u Albrechic.

Když jsme zaparkovali u východiska trasy, poznal jsem podle tamní hospody, že už jsem tam kdysi byl, na jednom vandru s Pavlem a Vojto, za mladých bujarých let to páně 1999. To bylo tenkrát ovšem v létě a byla hrozná vedra. Teď jsme šli ještě po sněhu (resp. jeho zledovatělých zbytcích) a nahoře stála rozhledna, což před lety jaksi nebyl ten případ.

Rozhledna Na Sedle u Albrechtic je postavena na místě původní keltské pevnosti, v 60. letech min. stojlé tam pakstála vojenská hláska a dnes toto - rovněž velkoryse pojatá dřevěná stavba, na kterou přispělo spoustu lidí, kteří tam mají své pamětní cedulky. Hezký počin!

Rozhled do kraje nebyl zrovna nic extra kvůli pošmournému oparu a zamračenému nebi, je to ale zase nezvyklý pohled na zasněžený hrad Kašperk, takže to stálo za to.

přibližně někde tímto směrem by mohla být Sušice, ale ruku do ohně bych za to nedal.

Minulý víkend opět ukázal, že Šumava je krásná (my tam byli letos už podruhé) a dokonce že i u sousedů je na co koukat.

Nyní tedy mohu s klidným svědomím ve čtvrtek odcestovat na daleký sever a požádat vás, abyste nám drželi palce, ať nám ta polární záře vyjde!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.