dovolená 2014 - díl druhý: přesun na Moravu, nejprve jižní

3. září 2014 v 21:33 | JR |  Fotoreportáže
Po víkendu na Šumavě jsme za hustého deště klikatými cestami mimo hlavní tahy přejeli celou Republiku a dojeli až do další destinace - Sedlece u Mikulova. Musím pochválit Jáju, že cestu zvládla na výbornou, co neprospala to vydržela celkem v klidu koukat z okna, asi se jí ten déšť líbil, nevím, každopádně jsme to zvládli bez větších problémů a bez blinkání až na místo. Možná ještě krátce k tomu proč vlastně jižní Morava? Tak nějak jsem na ní měl chuť. Je to pro mne země zaslíbená, vínem (které miluji) oplývající, místo, kde se nespěchá, kde vládne dobrá nálada a pohoda. Zejména to Mikulovsko a Lednicko-Valtický areál mám takoto zafixovaný, takže mohl-li jsem volit týden, pak někde tam a volby rozhodně nelituji, i když nám počasí moc nepřálo.

Celkově jsme toho v to pondělí už moc nestihli, jen se ubytovat, na tom bylo zajímavé, že pánovi, který nás ubytovával se den předtím narodila holčička! To znamená ve stejný den jako Jája, jen o dva roky později.

Zde je ovšem již druhá v pořadí, ještě měli cca 2,5 letou Vilmu, která se Jarušce hned líbila a pořád o ní pak mluvila. Když pak ale měly spolu hrát, tak to Jáje moc nešlo - nějak špatně snáší, když si někdo bere "její" hračky (v tomto případě to ani její hračky nebyly, no ale to asi všichni znáte).

povinná fotka Burešovka - auto (bílé, žena, dítě, penzion)

Penzion, kde jsme bydleli je přímo zaměřený na rodiny s menšími dětmi, je tam krásná společenská místnost se spoustou hraček, dvůr s pískovištěm a tak dále. Celkově je to moc pěkné ubytování a majitelé jsou velmi milí a ochotní (dokonce jsem malou novorozenkyni s panem majitelem symbolicky zapil lahví nějakého 87 letého whisky likéru). Jmenuje se to Fojtova studna a je to úplně nové - letos to funguje první sezonu.

před vinným stánkem Sedleckých vín

tulidlo

Don't drink and drive - to mě, coby jediného aktivního řidiče bohužel provázelo celým pobytem v zemi zaslíbené

První den jsme se tedy stihli jen ubytovat a dojet si do Mikulova na večeři, přičemž nás opět dohnal déšť, kterému jsme po cestě na Moravu téměř ujeli. Bohužel pršelo střídavě i následující den, takže dopoledne jsme si udělali jen malou procházku k vinnému stánku (to se mi moc líbí tyhle vinné stánky) a odpoledne, když se Jája prospala, jsme se projeli cca 10 km do Lednice, kde jsme si prohlédli výstavu soch z písku a pak nás déšť nahnal pod střechu zámeckého skleníku. Ostatně to všechno je nejlépe vidět na fotkách.

tento způsob prohlídky zdál se nám poněkud nešťastný

lednický zámek

Jáju tam hrozně zaujaly ryby v jezírku, tak jsme si vzpomněli, že když jsme byli v Lednici kdysi za mlada, že tam byla výstava akvárií a terárií, tak jsme se po tom ptali, ale nic jsme nenašli (přestože nám jeden prodavač z bufíku říkal, že to tam někde je).

Lyby, lyby!

Pršelo pak silněji a silněji, tak jsme se šli ještě schovat do vyhlášené restaurace U Tlustých, ale moc nás to tam nebralo. Je to docela drahý podnik a obsluha je taková divná (jsou zvyklí na velké zájezdy, patrně).

Po návratu jsme už jen zalezli na pokoj a popíjeli vínééééčko bílééé. Na to tam byli dobře zařízení - ve společenské místnosti byla lednice - samoobsluha. Plná lahví vína á 70 Kč, stačilo vzít, udělat si čárku a pohodový večer byl zajištěn, déšť, nedéšť.

Mami, táááákhle velkej kapr tam byl!

Hlavní program byl pak připraven na středu, ale o tom zase až příště.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.